Reklamy na blogu

Na ten temat można długo dyskutować. Wśród blogerów wywołuje on wiele emocji, zarówno tych pożądanych, jak i niepożądanych. Dla każdego blogera umieszczenie reklam na blogu jest szansą na dodatkowy dochód, który często pozwala na utrzymanie serwera i domeny bez obciążania kieszeni. Istnieje grupa blogerów, która uważa, że reklamy na blogu mijają się z ideą blogowania. Warto pamiętać, że w przeciągu lat ta idea ewoluowała i ma zupełnie inny kształt niż 10 lat temu. Nie bez znaczenia było pojawienie się WordPress-a – platformy, która pozwala na utworzenie i prowadzenie własnego bloga, pod własnym adresem, dając nieograniczone możliwości zarządzania treścią i elementami strony.

Na blogu najważniejsza jest treść. Bez niej idea blogowania nie ma sensu. Jeżeli nie będziesz publikował wartościowej treści, nie masz szans na zarobek. Myślę, że warto o tym pamiętać, zanim przystąpimy do blogowania. Ale wróćmy do tematu. Istnieje również grupa zwolenników reklam na blogach. Uważają, że reklamy pozwalają na częściowe wynagrodzenie trudu włożonego w prowadzenie bloga. I myślę, że nie ma w tym nic złego, w końcu domena + serwer daje nam już 500 PLN rocznie, a to wcale nie mała kwota dla kieszeni statystycznego Kowalskiego.

Niestety istnieją również “GALERIANKI BLOGOSFERY“, o których w listopadzie 2009 na swoim blogu pisał Kominek. Nie będę się rozpisywał na ten temat, odsyłam do bloga Kominka. Od siebie dodam tylko “żal, żal, żal”.

Na moim blogu umieściłem jedynie reklamy kontekstowe, które nie powinny przeszkadzać w czytaniu opublikowanych tekstów. Więcej na ten temat przeczytacie w moim następnym wpisie.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *